ePress har introducerat AI-baserad teknik som avsevärt förbättrar tillgängligheten och användarvänligheten för sina tidskrifter. AI möjliggör ett bredare utbud av lyssningsbart innehåll och en förbättrad läsupplevelse, med tidskrifter som är optimerade för lättläst text. Denna utveckling stöder ePress mål att göra tidskriftsläsning enklare och mer tillgänglig för alla användare.
Den nya AI-lösningen har lagt till möjligheten att konvertera tidningsartiklar till upplästa versioner. Detta ger ett mycket mer mångsidigt sätt att ta del av innehållet i en tidning när man är på resande fot, i trafiken eller i situationer där det inte är möjligt att läsa. Att kunna lyssna på tidningsartiklar förbättrar upplevelsen, särskilt för användare som föredrar att lyssna eller som har lässvårigheter, t.ex. synnedsättning eller lässvårigheter.
Samtidigt kommer AI också att användas för att förbättra läsbarheten av artiklar genom att tillhandahålla en lättanvänd och tydlig textvy. Detta kommer att göra läsupplevelsen smidigare, särskilt på mobila enheter och mindre skärmar där det kan vara svårt att läsa i traditionellt tidningsformat. Den nya textvyn hjälper användarna att hitta den information de behöver snabbare och enklare.
Användarvänlighet och tillgänglighet är av yttersta vikt för ePress. Användningen av AI-teknik säkerställer att varje användare kan välja det lämpligaste sättet att använda tjänsten – lyssna eller läsa. På så sätt kommer tidningarnas innehåll att nå en bredare publik och ge lika tillgång till aktuell information. ePress vill säkerställa att alla enkelt kan ta del av tidningarnas innehåll, oavsett i vilket format det är mest bekvämt att ta emot informationen.
För mer information om
ePress®
Kimmo Laine
Försäljningsdirektör
kimmo@epress.fi
+358 50 369 3603